Priser och produktbilder
I butiken anges priserna inkl. moms. I Kassan specificeras all information inklusive moms samt momsen specificerad var för sig.
Vi förbehåller oss rätten att ändra priser vid omständigheter som vi inte rår över (till exempel valutaförändringar, höjda inköps- eller tillverkningspriser eller höjd moms). Därutöver förbehåller vi oss rätten att annullera beställningar där varan är uppenbart felaktigt prissatt.
Betalningsvillkor finns angiven i kassan och specificeras per betalsätt
Fraktvillkor enligt valt fraktsätt i kassan. Order inom Sverige från 300kr skickar vi fraktfritt. Order inom Sverige som är under 300kr erläggs med fraktavgift om 49kr.
Fraktavgift om 149kr erläggs alla order som skickas utanför Sverige, oavsett ordervärde.
Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering. Vi förbehåller oss för eventuell slutförsäljning av produkter.
Klarnas betalningsalternativ
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:
Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.
Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.
Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.
För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy [Klarnas Sekretesspolicy].
Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.
Lågprisgaranti
Skulle du hitta produkten billigare någon annanstans inom Sverige så får du samma pris hos oss. Lågprisgaratin gäller inte varor som utgår samt REA-varor. Prismatchning sker endast mot varor som finns i lager hos andra butiker. Rabattkoder går ej att kombinera om du som kund vill utnyttja vår lågprisgaranti.
Leveranstider
Alla leveranstider på sidan är ungefärliga och vi kan inte garantera att de alltid uppnås, varor som har 2-3 dagars leveranstid angett har vi i lager och om det är annat så är varan tillfälligt slut hos oss och antingen på väg hem eller beställningsvara, vi meddelar alltid dig som kund om det skulle vara en fördröjning i leveransen.
Personuppgifter
I samband med din registrering och/eller beställning godkänner du vår integritetspolicy gällande personuppgifter vilken du hittar via denna länk, Personuppgifter / Integritetspolicy Därmed godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt GDPR (dataskyddsförordningen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig.
Informationen du lämnar om dig själv används av Fishline.se och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Fishline.se använder uppgifter från kundregistret för utskick om våra produkter. Du får vårt nyhetsbrev när du går igenom snabbkassan, du kan även prenumerera på vårt nyhetsbrev när du registrerar dig som kund. Du kan när som helst avbryta din prenumeration, antingen via länken i nyhetsbrevet eller genom att kontakta vår kundservice.
Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter och/eller där kunden har betalningsanmärkningar.
Ångerrätt och retur
Som kund har du alltid 30 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. Fiskelinor som spolats på en rulle, eller fiskerullar där lina har spolats på anses vara använda.
Mejla oss på info@fishline.se eller ring 08-588 905 68. Så mailar vi dig ett returfomulär, ha ditt ordernummer till hans så hittar vi snabbare din order.
Fishline.se vill bekräfta returen och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Ni har 14 dagar på er att returnera varan från det att meddelandet om ånger har skickats. Ni har dock ovillkorlig ångerrätt och behöver inte invänta vårt besked. Vi rekommenderar att returen skickas med Postnord som försäkrad försändelse med spårbart kollinummer. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott.
Ni kan även använda Konsumentverkts ångerblankett.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att neka returer på fluglinor, backing och andra typer fiskelinor som har spolats på en fiskerulle. Vi förbehåller oss även rätten att neka returer på fiskerullar där lina har spolats på, oavsett om det är kund eller vi själva som spolat på linan mot kunds önskemål.
Returadress
Fishline Scandinavia AB
Kanalvägen 5A
194 61 Upplands Väsby
Garantier
Du har full garanti på samtliga produkter du köper enligt gällande lagstiftning
Leveranser
Leveranssätt, villkor och leveranstid varierar beroende på typ av vara och land. Till exempel kan en specialbeställd vara ta längre tid att leverera än en som finns i lager i samband med beställningen. Normal leveranstid för lagerförda artiklar är 1-3 dagar och för ej lagerförda varor 3-7 dagar.
I det fall att leveransen av varan dröjer från vad som avtalats eller från vad som skäligen kan antas utgöra normal leveranstid ber vi dig att kontakta oss snarast möjligt. På så sätt kan vi snabbt och enkelt utreda vad som är orsaken till dröjsmålet.
Vi använder oss av olika transportbolag för leverans till dig. Förseningar kan uppstå i deras leveranstider. Vi är inte ansvarigt för leveranstiden när paketet övergått till transportbolaget. Vi hjälper gärna dig att reda ut anledningen till en eventuell försening.
Ej uthämtade paket
Vi ansvarar inte för paket som inte uthämtats inom skälig tid. Vi ansvarar inte heller för outhämtade paket som returnerats till oss. Outhämtade paket som returneras till oss fraktas på din risk och det är du som står för fraktkostnaden. Det är därför viktigt att du hämtar ut ett paket även om du ångrat ditt köp. Outlösta paket som retuneras till oss debiterar vi 250 SEK per kolli till dig som kund, denna kostnad regleras via Klarna fakturan som då inte kommer krediteras i sin helhet.
Har du som kund missat att hämta ut paketet, men vill ha varan, betalar du 125:- för det andra utskicket.
Tvister
Vi strävar alltid efter att våra kunder ska vara nöjda med de varor och tjänster som vi tillhandahåller. Därför har vi som princip att i första hand lösa eventuella oenigheten genom att komma överens om en lösning som gynnar båda parter. Om vi trots våra ansträngningar inte gör detta så rekommenderar vi dig att vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) för en oberoende prövning. Vi följer ARN:s rekommendationer.