Retur & Reklamationer


Ångerätt:
Som kund har du alltid 30 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. Observera att vi tar ej emot returer på fiskerullar där lina har spolats på. 
I vanliga fall hanterar vi er retur inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit den.

Reklamationer:
Har du en trasig vara så maila oss på info@fishline.se. Skicka gärna en bild på skadan och beskriv vad som hänt. Glöm inte att uppge ditt ordernummer i mailet så hittar vi din order snabbare i systemet.

Klicka här för att ladda ner Fishlines returblankett!
Använd denna blankett när du vill returnera en vara till oss, eller behöver skicka in en reklamation. Saknar du möjlighet att skriva ut dokumentet så kan du använda det som en mall och handskriva ett liknande formulär.

Har returen ett värde över 500:- så rekommenderar vi att returen skickas med Postnord som försäkrad försändelse med spårbart kollinummer. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Vi önskar att du som skickar in en retur till oss skickar denna med PostNord. 

Returadress:
Fishline / Söder Sportfiske
Kontovägen 5
175 62 Järfälla