Fishline.se är en del av Söder Sportfiske AB med organisationsnummer 556656-9447.



1. ALLMÄNNA VILLKOR

1.1 Ålder
För att köpa en produkt på Fishline.se’s nätbutik måste du vara 18 år eller äldre, alternativt ha målsmans tillåtelse.

1.2 Köp
Avtal om köp träffas i och med det att du mottar en orderbekräftelse via e-post efter att du lagt en order och slutfört betalning alternativt genomgått godkänd kreditprövning i nätbutikens kassa.

1.3 Felaktiga uppgifter
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga uppgifter angående pris och leveranstid.

1.4 Tryckfel
Vi reserverar oss för eventuella ”tryckfel” i produktinformation och för att produktbilder inte alltid exakt återger produkternas verkliga utseende.

1.5 Force Majeure
Vi förbehåller oss rätten att åberopa Force Majeure i sådana situationer där detta är tillämpbart.
 

2. PRISER

2.1 Prisändring och moms
I priserna ingår moms. Vi förbehåller oss rätten att justera priser i förhållande till ändringar i valuta, skatt, avgifter eller liknande. Dessa prisjusteringar regleras omedelbart då vi anser det vara befogat. Vi reserverar oss även för eventuella felaktiga priser på grund av till exempel ”tryckfel”. 
 

3. LEVERANS

3.1 Leverans inom Sverige
Vi samarbetar med ett antal fraktbolag för att du som kund ska få flera leveransmöjligheter. Vi levererar vanligtvis ditt paket till valt fraktbolag inom 1-2 arbetsdagar, längre leveranstider kan förekomma under perioder med hög orderingång.

3.2 Avgift för outlöst paket
Samtliga försändelser föraviseras i leveransbekräftelse via e-post från oss. För alla försändelser (förutom brev) bifogas information i e-postavisering som möjliggör spårning av försändelsen. Om du inte mottagit avisering från fraktbolaget inom en vecka efter att du fått leveransbekräftelsen via e-post ber vi dig att kontakta oss för att undvika att försändelsen returneras.
I de fall brev eller paket returneras till Fishline av fraktbolaget på grund av att beställaren/mottagaren:
1) inte löst ut paket från utlämningsställe,
2) inte varit anträffbar på uppgivet telefonnummer för avisering,
3) vägrat ta emot leveransen
eller
4) uppgivit felaktiga namn-, adress- eller kontaktuppgifter
kommer Fishline debitera beställaren en avgift. 

Önskar du att vi skickar försändelsen på nytt utfärdar vi en avgift på SEK 125 inkl. moms. Önskar du få försändelsen skickad igen och vill avbryta ordern så utfärdas en avgift på SEK 250 inkl. moms. Avgiften tas ut för att täcka Fishline's kostnad för returfrakten samt returadministrationen och debiteras antingen via faktura, betalningslänk via Klarna, eller genom att avgiftsbeloppet dras av från den ordersumma som återbetalas efter att returen ankommit till Fishline. 
 

5. BETALNING 

5.1 Betalning med Klarna
Hos oss betalar du säkert och smidigt med Klarna. Klarna erbjuder ett antal olika betalalternativ, bland annat kort, faktura och delbetalning. När du betalar med Klarna gäller deras köpvillkor som du hittar här: https://www.klarna.com/se/villkor/. Har du frågor om din betalning hittar du kontaktuppgifter till Klarnas Kundtjänst på https://www.klarna.com/se/kundservice/.
 

6. ÅNGERRÄTT OCH GARANTI

6.1 Bytesrätt
Vi på Fishline vill alltid att du som kund ska vara nöjd med ditt köp. Vi erbjuder därför 30 dagars bytesrätt. Om du önskar nyttja bytesrätten så är du välkommen att kontakta oss

6.2 Ångerrätt
Om du har ångrat ditt köp har du normalt 14 dagars ångerrätt på varor du köpt i nätbutiken, i enlighet med lagen om distans- och avtal utanför affärslokaler. Detta innebär att du har rätt att returnera en vara om du inom 14 dagar efter att du mottagit den meddelar oss om att du vill utnyttja ångerrätten. Du får hela köpesumman tillbaka, men leveranskostnaden för returen står du själv för. För den händelse att varan inte kommer tillbaka i fullgott skick kan Fishline ha rätt att göra ett avdrag för detta vid återbetalningen. Varan ska returneras med sin originalförpackning. Återbetalning utförs normalt inom 1–5 arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar, efter att vi mottagit och godkänt returen. Observera att eventuell faktura ska betalas även om du returnerar varan. Återbetalning av ordersumman görs efter godkänd retur.



7. REKLAMATIONER

7.1 Reklamation av vara
Du har enligt konsumentköplagen alltid 3 års reklamationsrätt. Reklamation innebär att du inom rimlig tid från det att du upptäckt ett fel med varan meddelar oss om detta. Det gör du genom ett beskrivande mail till info@fishline.se. Ange i mailet av vilken anledning du reklamerar och bifoga bilder på felet. I många fall är det våra underleverantörer som bedömer reklamationen vilket kan göra att hanteringstiden kan uppgå till 1-3 veckor. Vi har självklart ambitionen att hitta en lösning på eventuella fel så snart som möjligt

7.2 Tvist
Vid eventuell tvist som tas upp av Allmänna Reklamationsnämnden är vår policy att följa de rekommendationer som nämnden utfärdar. Du kan även använda EU-kommisionens formulär som du hittar här
 


8. PRODUKTRECENSIONER

8.1 Produktrecensioner
Vi har ingen funktion idag som dubbelkollar att personen som lämnar en produktrecension faktiskt har köpt artikeln. Vi litar på att våra besökare och kunder är sanningsenliga med sina produktrecensioner.
 


9. INTEGRITETS- & COOKIEPOLICY

9.1 integritetspolicy
Läs mer om våran Integritetspolicy här

9.2 Cookiepolicy
Läs mer om våran Cookiepolicy här